Weboldal vagy webshop? Amit minden ügyfélnek elmondok, mielőtt belevág

SZEMÉLYES CIKK!

Sokan fordulnak hozzám azzal, hogy „szeretnék egy webshopot” vagy „kellene egy weboldal”, de sokszor már az elején látom, hogy igazából nem is tudják pontosan, mire van szükségük. És ez nem baj! Én sem értek a vízvezeték-szereléshez, mindenki a maga szakmájában profi. Viszont épp ezért gondoltam, leírom ebben a cikkben, mire érdemes figyelni weboldal vagy webshop indítása előtt, és hogy én hogyan szoktam végigvezetni az ügyfeleimet ezen a folyamaton.


Először is: weboldal vagy webshop?

A legelső kérdés, amit fel szoktam tenni: Eladni szeretnél valamit online, vagy inkább csak bemutatni a szolgáltatásaidat?

  • Ha időpontfoglalás, szolgáltatásbemutatás, kapcsolatfelvétel a cél → akkor weboldal.
  • Ha konkrét termékeket árulsz, és online fizetést is szeretnél → akkor webshop.

Ez elsőre egyszerűnek hangzik, de sokszor egy komplex szolgáltatásoldal több értékesítési lehetőséget hoz, mint egy rosszul összerakott webshop.


Egy weboldal nem csak egy „online névjegy”

Amikor én készítek weboldalt valakinek, sosem csak azt nézem, hogy „szép legyen”. Egy jól felépített weboldal:

  • segíti az ügyfelet abban, hogy megtalálja, amit keres,
  • világos, érthető, navigálható,
  • és ami a legfontosabb: konverzióra ösztönöz – azaz felveszik veled a kapcsolatot, ajánlatot kérnek, hívnak vagy időpontot foglalnak.

A jó weboldal nem csicsás. A jó weboldal működik.


A webshop viszont sokkal több odafigyelést igényel

Ha webshop indításra adod a fejed, számolj azzal, hogy nem elég „kirakni” a termékeket. Egy sikeres webshop mögött mindig van:

  • jó kategória-struktúra,
  • SEO-barát termékleírások,
  • letesztelt fizetési és szállítási rendszer,
  • és valamilyen formában online marketing (Google Ads, Facebook kampány, hírlevél stb.).

Ezeket én mindig elmondom, mert nem akarok úgy átadni egy webshopot, hogy csak porosodjon az interneten.


SEO? Igen, de emberi módon

Amikor azt mondom: „keresőoptimalizálás”, sok ügyfél egyből megijed, pedig ez nem rakétatudomány. Egyszerűen csak arról van szó, hogy úgy fogalmazzuk meg a tartalmat, hogy a Google is értse. És persze ne csak a keresőmotor, hanem a látogató is.

Én úgy dolgozom, hogy minden oldal, termék, cikk kapjon egyértelmű címet, beszédes URL-t, és rendes szöveget. A „lorem ipsum” nem konvertál.


Kinek ajánlom, hogy ne vágjon bele?

Igen, ilyen is van. Őszinte leszek: nem való mindenkinek a saját weboldal vagy webshop.

  • Ha nem akarsz vele foglalkozni, frissíteni, reklámozni: felesleges pénzkidobás.
  • Ha nincs semmi konkrét célod vele (pl. ügyfélszerzés, eladás): csak „dísz” lesz az interneten.
  • Ha nem hiszel benne, hogy online működhet a céged: akkor offline kell erősíteni előbb.

Viszont ha komolyan gondolod, és csak a „hogyan” hiányzik, akkor tudok segíteni.


Kérdések, amiket mindig felteszek az elején

Mielőtt elkezdünk együtt dolgozni, mindig ezt a 3 kérdést tisztázzuk:

  1. Mi a célja a weboldaladnak vagy webshopodnak? (Értékesítés, kapcsolat, bemutatkozás?)
  2. Kiknek szól? (Ki a célcsoport, mit keresnek, hol találják meg őket?)
  3. Milyen költségkeret és időkeret áll rendelkezésre? (Nem mindig a legdrágább megoldás a jó – de időt/pénzt valamelyikbe bele kell tenni.)

Leave A Comment

All fields marked with an asterisk (*) are required